L'objectiu d'este grup és l'intercanvi de receptes de cuina tradicionals i actuals, així com un espai obert per a compartir informació i consells i, al mateix temps, intentar que les nostres receptes tradicionals no es perden.
QUEDA PROHIBIDA LA REPRODUCCION TOTAL O PARCIAL DE LOS CONTENIDOS EXPUESTOS EN ESTE BLOG.
El objetivo de este grupo es el intercambio de recetas tradicionales y actuales, así como una espacio abierto para compartir información y consejos y al mismo tiempo intentar que nuestras recetas tradicionales no se pierdan.

lunes, 30 de enero de 2017




GALLETAS SABLÉ LEOPARDO (Receta de Ana Viñals)

Es la receta de María Lunarillos, pero yo no le he puesto almendras. Y tampoco he esperado tres horas (solo media hora en la nevera) ni he metido la masa en un rollo, por eso no son redondas. Y la última fase también la he hecho como las anteriores, una a una. Se me cuarteaba la masa si intentaba estirarla entera. Así que también en bolitas. Luego os pongo el enlace original.
Buenísimas.

INGREDIENTES
-125 g de mantequilla a temperatura ambiente
-125 g de azúcar blanquilla
-Un huevo a temperatura ambiente
-20 g de almendra molida en casa o harina de almendra
-250 g de harina de repostería
-Una cdta. rasa + una cda. de cacao en polvo


ELABORACIÓN
Esta masa es muy fácil de hacer, puesto que no requiere ni siquiera montar la mantequilla. Batimos un poco la mantequilla con varillas o en un robot para que se ablande.
Agregamos el azúcar y el huevo, y batimos para homogeneizar, rebañando las paredes del bol con una espátula.
Añadimos la almendra molida y la harina de repostería pasada por un tamiz. Mezclamos hasta obtener una bola homogénea que apenas debe pegarse a los dedos.
Pesamos la bola en la báscula y separamos 260 g. Envolvemos esta porción en plástico y reservamos.
Dividimos la masa restante en dos partes iguales. A la primera porción le agregamos una cucharadita no muy colmada de cacao en polvo para hacer la masa color marrón clarito y homogeneizamos. Envolvemos en plástico y reservamos.
A la porción restante de masa le añadimos una cucharada de cacao en polvo para hacer la masa marrón oscuro y homogeneizamos igualmente.
Dividimos la masa marrón claro en seis porciones de igual peso. Hacemos lo mismo con la masa marrón oscuro.
Estiramos las bolitas de masa marrón claro en seis rollitos de unos 22 cm. Reservamos.
Estiramos cada porción de la masa marrón oscuro sobre un pedazo de plástico de cocina, hasta una longitud también de 22 cm y un ancho de unos 5-6 cm, lo que sea necesario para envolver los rollitos de masa marrón claro sin apenas solaparse. Podemos usar un rodillo mini para amasar.
Vamos estirando la masa oscura como se ve en las fotos y envolviendo con ella los rollitos de masa clara, apretando y rodándolos con cuidado para que ambas masas se peguen; nos ayudaremos con el plástico, como si hiciéramos rollitos de sushi. Los reservamos tapados porque tienden a resecarse.
Extendemos la masa sin cacao para formar un rectángulo de unos 22 cm de ancho y un grosor de 2 mm. La cortamos a lo ancho en seis porciones con una rasqueta para envolver a los seis cilindros de masa bicolor que hemos formado antes.
Vamos colocando los cilindros de masa de cacao encima de la masa blanca y envolviéndolos con ella, hasta tenerlos todos listos.
Los colocamos unos encima de otros como se ve en la foto anterior, de forma que quede uno en el centro y los otros cinco alrededor.
Aplastamos suavemente con la mano a todo lo largo para que los cilindros se peguen entre sí y rodamos el conjunto para que quede todo pegado y redondeado por fuera. Si vemos que los rollitos no se pegan del todo por los extremos, los podemos mojar un poco con agua.
Envolvemos el rulo con plástico de cocina y lo colocamos sobre dos medios tubos de cartón como los del papel de cocina para mantener el rulo redondeado por debajo. Metemos el rulo en la nevera por lo menos tres horas para que la masa se ponga bien firme.
Cortamos la masa en rodajas de 4-5 mmcon un cuchillo afilado y las colocamos en una bandeja de horno forrada de papel de hornear.
Cocemos las galletas 12-13 minutos a 180ºC, con calor arriba y abajo. Las sacamos a enfriar sobre una rejilla.





GALETES SABLÉ LLEOPARD (Recepta d'Ana Viñals)

És la recepta de María Lunarillos, però jo no li he posat ametles. I tampoc he esperat tres hores (solament mitja hora en la nevera) ni he ficat la massa en un rotllo, per açò no són redones. I l'última fase també l'he fet com les anteriors, una a una. Se'm quartejava la massa si intentava estirar-la sencera. Així que també en boletes. Després us pose l'enllaç original.
Boníssimes.

INGREDIENTS
-125 g de mantega a temperatura ambient
-125 g de sucre blanquilla
-Un ou a temperatura ambient
-20 g d'ametla mòlta a casa o farina d'ametla
-250 g de farina de rebosteria
-Una cdta. rasa + una cda. de cacau en pols

ELABORACIÓ
Aquesta massa és molt fàcil de fer, ja que no requereix ni tan sols muntar la mantega. Batem una mica la mantega amb varetes o en un robot perquè s'ablanisca.
Agreguem el sucre i l'ou, i batem per a homogeneïtzar, rebanyant les parets del bol amb una espàtula.
Afegim l'ametla mòlta i la farina de rebosteria passada per un tamís. Barregem fins a obtenir una bola homogènia que amb prou faenes ha de pegar-se als dits.
Pesem la bola en la bàscula i separem 260 g. Emboliquem aquesta porció en plàstic i reservem.
Dividim la massa restant en dues parts iguals. A la primera porció li agreguem una culleradeta no gaire colmada de cacau en pols per a fer la massa color marró clar i homogeneïtzem. Emboliquem en plàstic i reservem.
A la porció restant de massa li afegim una cullerada de cacau en pols per a fer la massa marró fosc i homogeneïtzem igualment.
Dividim la massa marró clar en sis porcions d'igual pes. Fem el mateix amb la massa marró fosc.
Estirem les boletes de massa marró clar en sis rollets d'uns 22 cm. Reservem.
Estirem cada porció de la massa marró fosc sobre un tros de plàstic de cuina, fins a una longitud també de 22 cm i un ample d'uns 5-6 cm, la qual cosa siga necessari per a embolicar els rollets de massa marró clar sense amb prou faenes solapar-se. Podem usar un corró mini per a pastar.
Anem estirant la massa fosca com es veu en les fotos i embolicant amb ella els rollets de massa clara, estrenyent i rodant-los amb cura perquè ambdues masses es peguen; ens ajudarem amb el plàstic, com si férem rollets de sushi. Els reservem tapats perquè tendeixen a ressecar-se.
Estenem la massa sense cacau per a formar un rectangle d'uns 22 cm d'ample i un grossor de 2 mm. La tallem a l'ample en sis porcions amb una rasqueta per a embolicar als sis cilindres de massa bicolor que hem format abans.
Anem col·locant els cilindres de massa de cacau damunt de la massa blanca i embolicant-los amb ella, fins a tenir-los tots llests.
Els col·loquem uns damunt d'uns altres com es veu a la foto anterior, de manera que quede un en el centre i els altres cinc al voltant.
Aixafem suaument amb la mà a tot el llarg perquè els cilindres es peguen entre si i rodem el conjunt perquè quede tot pegat i arredonit per fora. Si veiem que els rollets no es peguen del tot pels extrems, els podem banyar una mica amb aigua.
Emboliquem el rulo amb plàstic de cuina i ho col·loquem sobre dos mitjos tubs de cartó com els de el paper de cuina per a mantenir el rulo arredonit per sota. Fiquem el rulo en la nevera almenys tres hores perquè la massa es pose ben ferma.
Tallem la massa en rodanxes de 4-5 mm amb un ganivet afilat i les col·loquem en una safata de forn folrada de paper de forn.
Coem les galetes 12-13 minuts a 180ºC, amb calor a dalt i a baix. Les traiem a refredar sobre una reixeta.

No hay comentarios:

Publicar un comentario