L'objectiu d'este grup és l'intercanvi de receptes de cuina tradicionals i actuals, així com un espai obert per a compartir informació i consells i, al mateix temps, intentar que les nostres receptes tradicionals no es perden.
QUEDA PROHIBIDA LA REPRODUCCION TOTAL O PARCIAL DE LOS CONTENIDOS EXPUESTOS EN ESTE BLOG.
El objetivo de este grupo es el intercambio de recetas tradicionales y actuales, así como una espacio abierto para compartir información y consejos y al mismo tiempo intentar que nuestras recetas tradicionales no se pierdan.

lunes, 28 de noviembre de 2016






COMPOTA DE POMA  A LA MEUA MANERA (Recepta de Pep Cahors)

Segur que teniu alguna peça de fruita que ja madura més del compte...pomes, plàtans, peres.....serveix per totes les fruites que tingueu, fins hi tot podeu fer una macedònia de compota, amb fruites diferents...atreviu-vos a provar coses!

INGREDIENTS
-4-5 pomes grosses o la fruita que tingueu.
-Sucre moré.
-Mel.
-Canyella.
-Una llimona (llima).
- Un xerrup de rom (xerrup=xupito).


TREJEMANEJE.
Pelem les pomes, els hi treiem el cor..i ja les posem a una cassoleta tallades a rodanxes o com vulgueu, afegim els altres ingredients amb mesura petiteta de sucre moré i mel, ja que NO VOLEM FER UNA MELMELADA!, el suc de la llimona (llima), el xerrup de rom (xupito en castellà), i guardem la canyella per el moment just abans de treure del foc...ho posem a foc moooolt baix al fogó petit de la cuina, amb l'objectiu que redueixi i lliguin els sabors. Un cop estigui cuit,ho deixeu refredar i llestos!.
JA TENIU UN BERENAR XULO PER A LA CANALLA DIFERENT I LLUNY DE REPOSTERIES INDUSTRIALS (que si agafen cagarrines doncs que siguin fetes vostres...i lo orgullosos/es que estareu!).




COMPOTA DE MANZANA  A MI MANERA (Receta de Pep Cahors)

Seguro que tenéis alguna pieza de fruta que ya madura más de la cuenta, manzanas, plátanos, peras.....sirve por todas las frutas que tengáis, hasta  todo podéis hacer una macedonia de compota, con frutas diferentes...atreveos a probar cosas!

INGREDIENTES
-4-5 manzanas gordas o la fruta que tengáis.
-Azúcar moreno.
-Miel.
-Canela.
-Un limón (lima).
- Un chupito de ron

TREJEMANEJE.
Pelamos las manzanas, le sacamos el corazón..y ya las ponemos en una cazuela cortadas en rodajas o cómo queráis, añadimos los otros ingredientes con medida pequeñita de azúcar moreno y miel, puesto que NO QUEREMOS HACER UNA MERMELADA!, el zumo del limón, el chupito de ron, y guardamos la canela por el momento justo antes de sacar del fuego...lo ponemos a fuego muuuy bajo al fogón pequeño de la cocina, con el objetivo que reduzca y liguen los sabores. Una vez esté cocido,lo dejáis enfriar y listos!.
YA TENÉIS UNA MERIENDA CHULA PARA LOS NIÑOS, DIFERENTE Y LEJOS DE REPOSTERÍAS INDUSTRIALES (que si cogen cagarrinas pues que sea por vosotros...y lo orgullosos/as que estaréis!).


No hay comentarios:

Publicar un comentario