L'objectiu d'este grup és l'intercanvi de receptes de cuina tradicionals i actuals, així com un espai obert per a compartir informació i consells i, al mateix temps, intentar que les nostres receptes tradicionals no es perden.
QUEDA PROHIBIDA LA REPRODUCCION TOTAL O PARCIAL DE LOS CONTENIDOS EXPUESTOS EN ESTE BLOG.
El objetivo de este grupo es el intercambio de recetas tradicionales y actuales, así como una espacio abierto para compartir información y consejos y al mismo tiempo intentar que nuestras recetas tradicionales no se pierdan.

lunes, 12 de diciembre de 2016


ANOUETS (Recepta de Meritxell Iváñez)

Els Nadals ja són a tocar, i a casa ja demanen que comence a "perfumar-la", així que avuí Anouets, un dolç típic del meu altre poble, Alcoi.
Són molt fàcils de fer i més amb xiquets.

ELABORACIÓ
Fer massapà: ametla pelada i mòlta fina, sucre desfent-lo en un poc d'aigua al foc, després mesclar-ho amb l'ametla i deixar reposar. (La mida és la meitat de sucre glass que la que poses d'ametla mòlta, si bé es pot posar una miqueta més de sucre, jo ho faig així per a que no quede molt embafós) 
Partir les anous o  bé comprar-les pelades.
Agafar porcions de massapà fent una boleta i entremig ficar trossos d'anous. 
A banda en un plat ficar sucre glass, unes gotes de llima i un poquet d'aigua, que quede una pasteta (és per fer el carat), arrebossar les anouets i deixar-les secar. Quan estiga sec el carat, es embolcallen en un paper de seda o de celofan de colors.




ANOUETS (Receta de Meritxell Iváñez)

La Navidad ya está al caer y a casa ya piden que empiece a "perfumarla", así que hoy, Anouets, un dulce típico de mi otro pueblo, Alcoi.
Son muy fáciles de hacer y más con niños.

ELABORACIÓN
Hacer mazapán: almendra pelada y molida fina, azúcar deshecho con un poco de agua al fuego, después mezclarlo con la almendra y dejarla reposar. (La medida es la mitad de azúcar glass que la que pones de almendra molida, si bien se puede poner un poquito más de azúcar, yo lo hago así para que no quede muy empalagoso)
Partir las nueces o comprarlas peladas.
Coger porciones de mazapán haciendo una bolita y en medio poner trocitos de nueces.
Por otro lado poner en un plato azúcar glass, unas gotitas de limón y un poquito de agua, que quede una pasta (para hacer el carat), rebozar les anouets y dejarlas secar. Cuando esté seco el carat, se envuelven con papel de seda o celofán de colores.

No hay comentarios:

Publicar un comentario