L'objectiu d'este grup és l'intercanvi de receptes de cuina tradicionals i actuals, així com un espai obert per a compartir informació i consells i, al mateix temps, intentar que les nostres receptes tradicionals no es perden.
QUEDA PROHIBIDA LA REPRODUCCION TOTAL O PARCIAL DE LOS CONTENIDOS EXPUESTOS EN ESTE BLOG.
El objetivo de este grupo es el intercambio de recetas tradicionales y actuales, así como una espacio abierto para compartir información y consejos y al mismo tiempo intentar que nuestras recetas tradicionales no se pierdan.

lunes, 13 de julio de 2015




MELMELADA DE POMA (Recepta de Cruz Bayarri)

Us pose la recepte ja que no l'he fet exactament igual que la que va posar Paquita.

INGREDIENTS:
- Pomes de la classe que més us agraden. Cal tenir en compte si són més o menys àcides a l'hora de tirar el sucre.
- Entre el 45-60% del pes de les pomes (Sense pell ni cor) en sucre.
- Suc de mig llima.
- Una culleradeta de cafè de canyella o un palet de canyella.

ELABORACIÓ:
- Pelar i retirar els cors a les pomes i els reservem. Trossegem les pomes i les pesem (per a tenir en compte quanta quantitat de sucre afegir)
- Introduir en un cassó els trossos de poma, les pells i els cors al costat del suc de mitja llima. Cobrim amb aigua i coem fins que s'ablanisquen (uns 20 minuts més o menys)
- Escorrem l'aigua i separem els trossos de poma de les pells i els cors. Els trossos de poma els introduïm en un cassó. Posem les pells i els cors en un colador i amb l'ajuda d'una cullera aixafem i extraiem el suc per a afegir-li-ho. Aquest pas és important ja que les pomes posseeixen una substància anomenada pectina, que es troben en les pells i els cors, i ajudarà a espessir de manera natural la melmelada.
- Afegim el sucre i la canyella i coem fins que s'ablanisca per complet i obtinguem la textura desitjada. Jo li vaig passar una mica la batedora però si us agrada trobar-vos els trossos la deixeu tal qual.
- Aboquem la melmelada en pots de cristall (esterilitzats), els tanquem i deixem refredar. Quan estiguen freds els introduïm en una olla suficientment gran i els cobrim d'aigua. Quan comence a bullir, expliquem 25-30 minuts i apaguem el foc. Els deixem refredar dins per complet. Una vegada freds ja tenim llista la melmelada.


MERMELADA DE MANZANA (Receta de Cruz Bayarri)

Os pongo la recete ya que no la he hecho exactamente igual que la que puso Paquita.

INGREDIENTES:
- Manzanas de la clase que más os gusten. Hay que tener en cuenta si son más o menos ácidas a la hora de echar el azúcar.
- Entre el 45-60% del peso de las manzanas (Sin piel ni corazón) en azúcar.
- Zumo de medio limón.
- Una cucharadita de café de canela o un palito de canela.

ELABORACIÓN:
- Pelar y retirar los corazones a las manzanas y los reservamos. Troceamos las manzanas y las pesamos (para tener en cuenta cuanta cantidad de azúcar añadir)
- Introducir en un cazo los trozos de manzana, las pieles y los corazones junto al zumo de medio limón. Cubrimos con agua y cocemos hasta que se ablanden (unos 20 minutos más o menos)
- Escurrimos el agua y separamos los trozos de manzana de las pieles y los corazones. Los trozos de manzana los introducimos en un cazo. Ponemos las pieles y los corazones en un colador y con la ayuda de una cuchara aplastamos y extraemos el jugo para añadírselo. Este paso es importante ya que las manzanas poseen una sustancia llamada pectina, que se encuentran en las pieles y los corazones, y ayudará a espesar de manera natural la mermelada.
- Añadimos el azúcar y la canela y cocemos hasta que se ablande por completo y obtengamos la textura deseada. Yo le pasé un poco la batidora pero si os gusta encontraros los trozos la dejáis tal cual.
- Vertemos la mermelada en tarros de cristal (esterilizados), los cerramos y dejamos enfriar. Cuando estén fríos los introducimos en una olla suficientemente grande y los cubrimos de agua. Cuando empiece a hervir, contamos 25-30 minutos y apagamos el fuego. Los dejamos enfriar dentro por completo. Una vez fríos ya tenemos lista la mermelada.

No hay comentarios:

Publicar un comentario