L'objectiu d'este grup és l'intercanvi de receptes de cuina tradicionals i actuals, així com un espai obert per a compartir informació i consells i, al mateix temps, intentar que les nostres receptes tradicionals no es perden.
QUEDA PROHIBIDA LA REPRODUCCION TOTAL O PARCIAL DE LOS CONTENIDOS EXPUESTOS EN ESTE BLOG.
El objetivo de este grupo es el intercambio de recetas tradicionales y actuales, así como una espacio abierto para compartir información y consejos y al mismo tiempo intentar que nuestras recetas tradicionales no se pierdan.

miércoles, 7 de octubre de 2015




PASTÍS MOUSSE DE PINYA (Recepta de Cruz Bayarri)

INGREDIENTS

Per a la base
- Bescuits de soletilla (també es pot utilitzar magdalenes, sobaos, galetes...)
- Suc de la pinya

Per a la mousse
- Un pot gran de pinya en el seu suc (separem 3 rodanxes per a decorar)
- Un iogurt de pinya (si utilitzem totes les rodanxes de pinya no serà necessari)
- 1 sobre i 1/2 de gelatina de pinya
- 500 ml de nata (ha d'estar molt freda)
- 4-5 cullerades de sucre

Per a la cobertura
- 1/2 sobre de gelatina de pinya
- 150-200 ml del suc de la pinya
- 3 rodanxes de pinya


ELABORACIÓ

- Folrem la base del motle amb els bescuits procurant que no queden buits. Pintem lleugerament amb el suc de la pinya.
- Separem les rodanxes de la pinya i el suc (reservarem 3 rodanxes de pinya i 150- 200 ml del suc per a la cobertura). Agafem 5 rodanxes i les triturem juntament amb el iogurt fins que quede un puré molt fi. Si us queden fils de la pinya ho podeu passar per un colador.
- Del suc de pinya restant que ens ha quedat, posem la meitat en un cassó, quan comence a bullir li afegim sobre i mitjà de gelatina de pinya. Dissolem bé la gelatina i ho retirem del foc. Afegim l'altra meitat i tornem a remoure.
- Muntem la nata juntament amb el sucre.
- Barregem el puré de pinya i la gelatina (quan estiga tèbia). Quan estiga ben integrat, anem afegint aquesta mescla a la nata a poc a poc i amb moviments molt suaus. Aboquem sobre el motle i ho deixem en la nevera un mínim de 6 hores (jo sempre la faig d'un dia per a un altre).
- Per a la gelatina: posem el suc que teníem reservat al foc i quan comence a bullir afegim el mig sobre de gelatina de pinya. Quan estiga tèbia aboquem sobre el pastís que tenim decorada anteriorment amb tres rodanxes de pinya. Deixem que qualle completament i ja la podem menjar.




TARTA MOUSSE DE PIÑA (Receta de Cruz Bayarri)

INGREDIENTES

Para la base
- Bizcochos de soletilla (también se puede utilizar magdalenas, sobaos, galletas...)
- Jugo de la piña

Para la mouse
- Un bote grande de piña en su jugo (separamos 3 rodajas para decorar)
- Un yogur de piña (si utilizamos todas las rodajas de piña no será necesario)
- 1 sobre y 1/2 de gelatina de piña
- 500 ml de nata (tiene que estar muy fría)
- 4-5 cucharadas de azúcar

Para la cobertura
- 1/2 sobre de gelatina de piña
- 150-200 ml del jugo de la piña
- 3 rodajas de piña


ELABORACIÓN

- Forramos la base del molde con los bizcochos procurando que no queden huecos. Pintamos ligeramente con el jugo de la piña.
- Separamos las rodajas de la piña y el jugo (reservaremos 3 rodajas de piña y  150- 200 ml del jugo  para la cobertura). Cogemos 5 rodajas y las trituramos junto con el yogur hasta que quede un puré muy fino. Si os quedan hilos de la piña lo podéis pasar por un colador.
- Del jugo de piña restante que nos ha quedado, ponemos la mitad en un cazo, cuando rompa a hervir le añadimos sobre y medio de gelatina de piña. Disolvemos bien la gelatina y lo retiramos del fuego. Añadimos la otra mitad y volvemos a remover.
- Montamos la nata junto con el azúcar.
- Mezclamos  el puré de piña y la gelatina (cuando esté tibia). Cuando esté bien integrado, vamos añadiendo esta mezcla a la nata poco a poco y con movimientos muy suaves. Vertemos sobre el molde y lo dejamos en la nevera un mínimo de 6 horas (yo siempre la hago de un día para otro).
- Para la gelatina: ponemos el jugo que teníamos reservado al fuego y cuando rompa a hervir añadimos el medio sobre de gelatina de piña. Cuando esté tibia vertemos sobre la tarta que tenemos decorada anteriormente con tres rodajas de piña. Dejamos que cuaje completamente y ya la podemos comer.



No hay comentarios:

Publicar un comentario