L'objectiu d'este grup és l'intercanvi de receptes de cuina tradicionals i actuals, així com un espai obert per a compartir informació i consells i, al mateix temps, intentar que les nostres receptes tradicionals no es perden.
QUEDA PROHIBIDA LA REPRODUCCION TOTAL O PARCIAL DE LOS CONTENIDOS EXPUESTOS EN ESTE BLOG.
El objetivo de este grupo es el intercambio de recetas tradicionales y actuales, así como una espacio abierto para compartir información y consejos y al mismo tiempo intentar que nuestras recetas tradicionales no se pierdan.

miércoles, 3 de febrero de 2016



ALCACHOFAS RELLENAS DE CARNE PICADA (PELOTAS)

INGREDIENTES
- Carne picada
- Huevos
- Pan rallado
- Perejil picado
- Canela molida, nuez moscada y piñones
- Alcachofas
- Cebolla
- Tomate
- Carlotas
- Guisantes
- Aceite de oliva


ELABORACIÓN
A la carne picada se le añade huevos, pan rallado, perejil picado, canela molida, nuez moscada y piñones, hasta obtener una masa blanda pero que se pueda moldear, yo hago esto mismo para albóndigas para guisar y para paella, las especias a gusto de cada uno.
Pelar las alcachofas (las hojas duras y la punta), dar un golpe seco boca abajo para que se abra y después con cuidado las abrimos y ponemos la preparación de carne apretando y que sobresalga como se ve en la foto.
Sofreir una cebolla, tomate y carlotas en una cazuela que coja las alcachofas juntas, con un buen chorro de aceite de oliva (yo trituro todas las verduras), cuando les damos unas vueltas poner las alcachofas boca abajo, dejar que se sofria la carne y añadimos el agua caliente que no cubra las alcachofas. Añadir albóndigas pequeñas de la misma masa y guisantes, tapar y dejar cocer a fuego lento, para que no s deshagan, sazonar a gusto. Parece laborioso pero no, está buenísimo.



CARXOFES FARCIDES DE CARN PICADA (PILOTES)

INGREDIENTS
- Carn picada
- Ous
- Pa rallat
- Julivert picat
- Canyella mòlta, nou moscada i pinyons
- Carxofes
- Ceba
- Tomaca
- Carlotes
- Pèsols
- Oli d'oliva

ELABORACIÓ
A la carn picada se li afig ous, pa rallat, julivert picat, canyella mòlta, nou moscada i pinyons, fins a obtenir una massa blana però que es puga modelar, jo faig açò mateix per a mandonguilles per a guisar i per a paella, les espècies a gust de cadascun.
Pelar les carxofes (les fulles dures i la punta), donar un colp sec de cap per avall perquè s'òbriga i després amb cura les obrim i posem la preparació de carn estrenyent i que sobreisca com es veu a la foto.
Sofregir una ceba, tomaca i carlotes en una cassola que agafe les carxofes juntes, amb un bon doll d'oli d'oliva (jo triture totes les verdures), quan els donem unes voltes posar les carxofes de cap per avall, deixar que es sofregisca la carn i afegim l'aigua calenta que no cobrisca les carxofes. Afegir mandonguilles xicotetes de la mateixa massa i pèsols, tapar i deixar coure a foc lent, perquè no s desfacen, assaonar a gust. Sembla laboriós però no, està boníssim.

No hay comentarios:

Publicar un comentario