L'objectiu d'este grup és l'intercanvi de receptes de cuina tradicionals i actuals, així com un espai obert per a compartir informació i consells i, al mateix temps, intentar que les nostres receptes tradicionals no es perden.
QUEDA PROHIBIDA LA REPRODUCCION TOTAL O PARCIAL DE LOS CONTENIDOS EXPUESTOS EN ESTE BLOG.
El objetivo de este grupo es el intercambio de recetas tradicionales y actuales, así como una espacio abierto para compartir información y consejos y al mismo tiempo intentar que nuestras recetas tradicionales no se pierdan.

domingo, 22 de noviembre de 2015







PASTÍS MOUSSE DE MANDARINA (Recepta de Cruz Bayarri)

Aquesta és una recepta que vaig veure per internet i jo he adaptat una mica al meu gust. La textura és de mousse, bastant lleugera, gens embafadora. D'aspecte no m'ha quedat molt bonica però està boníssima.


INGREDIENTS

Per a la base:
- 200 g de galeta mòlta. Podeu utilitzar la que més us agrade, jo vaig utilitzar galeta María
- 40 g de nous picades
- 15 g de xocolata en pols
- 80 g de mantega en punt pomada 

Per a la mousse:
- el suc de 6 mandarines grans
- ralladura de mandarina a gust
- 200 g de nata per a muntar (ha d'estar ben freda)
- 1 iougurt grec natural. Podeu usar qualsevol altre
- 6 fulles de gelatina
- 100 g de sucre
- una clara d'ou a temperatura ambient

Per a decorar
- Gallons de mandarina, fideus de xocolata, etc


ELABORACIÓ
- Barregem la galeta mòlta juntament amb el cacau i les nous picades. Afegim la mantega en pomada. Integrem ben tot. Sabrem que està fet quan tota la galeta quede humida i amb aspecte de molles.
- Folrem la base i una mica per les parets del motle. La portem al forn que tindrem precalfat a 200 graus durant 7-8 minuts. Reservem.
- Posem en remull en aigua freda les fulles de gelatina.
- Del suc de mandarina, apartem una mica i ho calfem sense que arribe a bullir. Anem afegint una a una les fulles de gelatina i les dissolem bé. Afegim el suc restant.
- Muntem la nata amb la meitat del sucre. Per a que monte bé, la nata i el recipient han d'estar ben gelats.
- Muntem la clara d'ou amb amb un pessic de sal. Quan estiga quasi muntada afegim el sucre restant i acabem de muntar.
- En un bol gran barregem el suc i el iogurt fins que quede ben integrat. Després, a poc a poc anem afegint la nata i movem suaument fins que quede ben inegrat. Després afegim la merenga i barregem bé però amb moviments suaus. Finalment agreguem la ralladura de mandarina. Jo també vaig posar una mica de colorant ja que la mescla em va quedar molt clareta.
- Aboquem la mescla en el motle i ho deixem refredar un mínim de 4 hores, encara que és millor fer-ho d'un dia per a un altre.
- Una vegada quallada decorar al gust.



TARTA MOUSE DE MANDARINA (Receta de Cruz Bayarri)

Esta es una receta que vi por internet y yo he adaptado un poco a mi gusto. La textura es de mouse, bastante ligera, nada empalagosa. De aspecto no me ha quedado muy bonita pero está riquísima.


INGREDIENTES

Para la base:
- 200 g de galleta molida. Podéis usar la que más os guste, yo utilicé galleta María
- 40 g de nueces picadas
- 15 g de cacao
- 80 g de mantequilla en punto pomada 

Para la mouse:
- el zumo de 6 mandarinas grandes
- ralladura de mandarina a gusto
- 200 g de nata para montar (debe estar bien fría)
- 1 yougur griego natural. Podéis usar cualquier otro
- 6 hojas de gelatina
- 100 g de azúcar
- una clara de huevo a temperatura ambiente

Para decorar
- Gajos de mandarina, virutas de chocolate, etc


ELABORACIÓN
- Mezclamos la galleta molida junto con el cacao y las nueces picadas. Añadimos la mantequilla en pomada. Integramos bien todo. Sabremos que está hecho cuando toda la galleta quede húmeda y con aspecto de migas.
- Forramos la base y un poco por las paredes del molde. La llevamos al horno que tendremos precalentado a 200 grados durante 7-8 minutos. Reservamos.
- Ponemos a remojo en agua fría las hojas de gelatina.
- Del zumo de mandarina, apartamos un poco y lo calentamos sin que llegue a hervir. Vamos añadiendo una a una las hojas de gelatina y las disolvemos bien. Añadimos el zumo restante.
- Montamos la nata con la mitad del azúcar. Para que monte bien tanto la nata como el recipiente deben estar muy fríos.
- Montamos la clara de huevo con un pellizco de sal. Cuando esté casi montada añadimos el azúcar restante y terminamos de montar.
- En un bol grande mezclamos el zumo y el yogur hasta que quede bien integrado. Luego, poco a poco vamos añadiendo la nata y movemos suavemente hasta que quede bien inegrado. Después añadimos el merengue y mezclamos bien pero con movimientos suaves. Finalmente agregamos la ralladura de mandarina. Yo también puse un poco de colorante puesto que la mezcla me quedó muy clarita.
- Vertemos la mezcla en el molde y lo dejamos enfriar un mínimo de 4 horas, aunque es mejor hacerlo de un día para otro.
- Una vez cuajada decorar al gusto.

No hay comentarios:

Publicar un comentario