L'objectiu d'este grup és l'intercanvi de receptes de cuina tradicionals i actuals, així com un espai obert per a compartir informació i consells i, al mateix temps, intentar que les nostres receptes tradicionals no es perden.
QUEDA PROHIBIDA LA REPRODUCCION TOTAL O PARCIAL DE LOS CONTENIDOS EXPUESTOS EN ESTE BLOG.
El objetivo de este grupo es el intercambio de recetas tradicionales y actuales, así como una espacio abierto para compartir información y consejos y al mismo tiempo intentar que nuestras recetas tradicionales no se pierdan.

domingo, 3 de enero de 2016





CARRILLADA (Receta de Mari Carmen Navarro)

INGREDIENTES
-Carrilladas
-Chalota
-Puerro
-Zanahoria
-Tomate triturado
-Brandy
-Oporto
-Bovril ( es un concentrado de carne)
- Romero, tomillo, ajo, laurel 
-Nata


Para la juliana
-Mantequilla
-Champiñones
-Jamón 
-Corteza de naranja.


PREPARACIÓN
- Poner aceite en la cazuela y sofreír ligeramente las carrilladas, reservar.
-Cortar las verduras a trozos pequeños y rehogar, cuando esté poner el Oporto y dejar que reduzca, después el brandy y dejar que reduzca también. Poner agua, las carrilleras y un poco de bovril y dejar hervir a fuego lento hasta que las carrilladas estén tiernas, mas o menos unas dos horas.
-Cuando falte una media hora para terminar el guiso poner un atillo de las hierbas. (yo lo pongo en una bola de té)
Cuando estén blanditas extraerlas y triturar para que quede una salsa fina, poner un poco de nata y volver a poner la carne.
-En mantequilla saltear los champiñones, el jamón y la corteza de naranja que habremos cortado en juliana y añadir a la salsa, dar un hervor unos 2 minutos y apagar. (La corteza de la naranja se escalda primero un minuto en agua hirviendo, no poner mucha ya que da un sabor fuerte)



GALTES (Recepta de Mari Carmen Navarro)

INGREDIENTS
-Galtes
-Escalunya
-Porro
-Carlota
-Tomaca triturada
-Brandy
-Porto
-Bovril ( és un concentrat de carn)
- Romaní, timó, all, llorer 
-Nata

Per a la juliana
-Mantega
-Xampinyons
-Pernil 
-Escorça de taronja.

PREPARACIÓ
- Posar oli en la cassola i sofregir lleugerament les galtes, reservar.
-Tallar les verdures a trossos xicotets i ofegar, quan estiga posar el Porto i deixar que reduïsca, després el brandy i deixar que reduïsca també. Posar aigua, les galtes i una mica de bovril i deixar bullir a foc lent fins que les galtes estiguen tendres, mes o menys unes dues hores.
-Quan falte una mitja hora per a acabar el guisat posar un farcell de les herbes. (jo ho pose en una bola de te)
Quan estiguen blanetes extraure-les i triturar perquè quede una salsa fina, posar una mica de nata i tornar a posar la carn.
-En mantega ofegar els xampinyons, el pernil i l'escorça de taronja que haurem tallat en juliana i afegir a la salsa, donar un bulliment uns 2 minuts i apagar. (L'escorça de la taronja s'escalda primer un minut en aigua bullint, no posar molta ja que dóna un sabor fort)

No hay comentarios:

Publicar un comentario